Kokkolan seudun yritysrekisteri

Kokkolan seudun yritysrekisteri tarjoaa ajantasaista tietoa Kokkolan yrityksistä. Tietokannassamme on kaiken kaikkiaan yli 2 100 yrityksen ja liiketoimintaa harjoittavan rekisteröidyn yhdistyksen perustiedot. Yritystiedot on koottu ensimmäisen kerran KOSEKin toimesta kevään ja kesän 2004 aikana ja ne on päivitetty sen jälkeen vuosittain.

Kokkolan seudun yritysrekisteri on yhteydessä useamman toimijan Yritysrekisteri Yhteistyön kautta KP24.fi -verkkopalvelussa sijaitsevaan laajempaan, alueelliseen yritysrekisteriin, joten tiedot päivittyvät samalla myös siihen. 

Yritysrekisterissä näytetään myös yrityksen Zeckit-selvitys. Suomen Tilaajavastuun Zeckit-palvelusta löytyvät kaikki suomalaisten yritysten perustiedot tulkittuna. Palvelu kertoo esimerkiksi, saako kuluttaja kotitalousvähennyksen yritykseltä. Palvelusta näkee myös arviot, joita yritys on mahdollisesti saanut muilta asiakkailtaan. Palvelusta näkee muun muassa myös sähkötöissä tarvittavat pätevyydet sekä asbestiluvat. Jos yritys on mukana Suomen Tilaajavastuun Luotettava Kumppani -palvelussa, niin myös sen tilaajavastuutiedot näkyvät palvelusta (vero-, eläke- ja vakuutustiedot). Yrittäjä voi maksutta ladata Zeckit-yrityskorttinsa omalle nettisivulleen ja osoittaa näin luotettavuutta sekä kerätä asiakasarviointeja.  

Kokkolan seudun yritysrekisteri on tarkoitettu elinkeinoelämän toimijoiden, yritysten, yhteisöjen, oppilaitoksien sekä yksittäisten kuluttajien käyttöön. Palvelu on käyttäjille täysin maksuton.

Yrityksiä voi rekisteristä hakea vapaasanahaulla, joka kohdistuu yrityksen nimeen, yrityksen tuotteisiin tai palveluihin sekä kotikunnalla, toimialalla ja henkilöstön lukumäärällä. Haun tuloksena saadaan yhteystietojen lisäksi muun muassa linkki yrityksen www-sivuihin, tietoa yrityksen toimialasta, tuotteista ja palveluista. Erillisiä listauksia yritysrekisteristä ei toimiteta.

Voit päivittää myös itse yrityksesi tiedot

Yritysrekisteritietojen ajantasaisuus on yksi tärkeimmistä kulmakivistä rekisterin toimivuuden kannalta. Siksi päivitämme yritystiedot aina kerran vuodessa, tammi-maaliskuussa. Yritysrekisterin tiedot päivitetään ottamalla puhelimitse yhteyttä kaikkiin alueemme yrityksiin.

Myös yritysten toivotaan olevan aktiivisia omien tietojensa ajan tasalla pitämisessä. Jos oma yrityksesi ei vielä ole rekisterissä tai haluat päivittää tietojasi, voit tehdä sen myös itse kohdassa Yritystietojen lisääminen ja päivittäminen.

Lomakkeesta tulee aina täyttää tähdellä merkityt pakolliset kentät. Uusia yritystietoja ilmoittaessasi on toivottavaa, että täytät mahdollisuuksien mukaan kaikki kentät. Päivittäessäsi jo rekisterissä olevan yrityksesi tietoja sinun ei tarvitse pakollisten kenttien lisäksi täyttää kuin ne kentät, joiden tiedot ovat muuttuneet.

Lomakkeella ilmoitetut yritystiedot siirretään yritysrekisteriin tietojen tarkastamisen jälkeen.

Myös Zeckitissä yritys voi itse maksutta muokata omia yhteystietojaan ja lisätä palveluun käytössään olevia markkinointinimiä. Yritys voi myös itse korjata kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot. Yritys ei voi kuitenkaan ilmoittaa, että sen palveluista saa kotitalousvähennystä, mikäli se ei kuulu ennakonperintärekisteriin tai sen tarjoama palvelu ei ole kotitalousvähennyskelpoinen.

Yritys voi myös ottaa yhteyttä Zeckit-arvioinnin tehneeseen henkilöön. Arvioijan henkilöllisyys pysyy tietysti edelleen salassa. Yritys voi halutessasi kiittää arvioinnin tehnyttä henkilöä tai pyytää kirjallisia perusteluja arvioinnille. Tämä antaa mahdollisuuden korjata epäonnistuneita palvelutilanteita. Ohjeet löytyvät tästä

 

KOSEKin tietosuojaseloste >>>