24.1.2020 9-16

Matkailun digitaalinen myynti ja markkinointi valmennus

Reittien ja matkailupalvelujen Keski-Pohjanmaa -hanke järjestää Matkailun digitaalisen myynnin ja markkinoinnin valmennuksen perjantaina 24.1.

• Valmennuksen tavoitteena on saada osallistujat hyödyntämään ja käyttämään matkailun digitaalisia myynti ja markkinointi kanavia mahd. tehokkaasti

• Valmennuksen jälkeen osallistujat ymmärtävät
– miten matkailun digitaalinen myynti ja markkinointi toimivat
– miten yrityksen digitaalista löydettävyyttä tulee kehittää
– mitä digitaaliset myyntikanavat ovat, kuinka niihin pääsee mukaan ja mitä ne maksavat
– miten yrityksen omaa ja alueen yhteistä suoramyyntiä voidaan tehdä ja kehittää

• Valmennuksessa osallistujat tekevät oman yrityksen digitaalisen löydettävyyden mittauksen ja saavat 10 käytännön ohjetta löydettävyyden parantamiseen

• Valmennuksessa käytetään runsaasti käytännön esimerkkejä matkailuyrityksen ja –alueen / reitistön digitaalisen markkinoinnin ja myynnin toteuttamiseen

Kouluttajana toimii Rovaniemeläinen VisitFinland Akatemiavalmentaja ja matkailun digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija Kirsi Mikkola.
Kirsillä on vahva 23-vuoden käytännön kokemus ja näkemys matkailuteollisuuden kotimaan ja kansainvälisen kaupan tilasta ja digitaalisuuden käytön haasteista ja mahdollisuuksista, yritysten verkostoitumisesta tuotannossa, alueorganisaatiotyöstä ja digitaalista jakelukanavista.

Ilmoittautumiset mari.keiski@kosek.fi 21.1. mennessä. Valmennus on maksuton, mutta jos ilmoittaudut etkä saavukaan paikalle, perimme siitä 50 € maksun.


OHJELMA
Klo 8:30 – 9:00 kahvi
Klo 9 – 10:30 orientoituminen ja matkailuyrityksen verkkojalanjälki
- Matkailun digitaalinen ekosysteemi ja muutosajurit lyhyesti – keskustelua osallistujien omista havainnoista
- Matkailuyrityksen digitaalinen löydettävyys – harjoitus
- 10 käytännön vinkkiä digitaalisen löydettävyyden nostamiseen
Klo 10:30 – 10:45 paussi
Klo 10:45 – 11:30
- Digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media matkailuyrityksen palvelujen myynnin tukena
- Suosittelumarkkinoinnin merkitys matkailutuotteiden myynnissä
Klo 11:30 – 12:30 omakustanteinen lounas
Klo 12:30 – 14:00
- Mitkä myynnin jakelukanavat ovat matkailuyritykselle tehokkaimpia?
- Miten ne eroavat asiakasryhmittäin?
- Miten paljon jakelukanavissa mukana olo maksaa ja paljonko on mahdollista saada kauppaa?
- Miten jakelukanaviin pääsee mukaan?
- Mitkä ovat vastuut ja velvoitteet jakelukanavalla ja yritykselläsi?
Klo 14:00 – 14:15 paussi
Klo 14:15 – 15:30
- Yrityksen suoramyynnin kehittäminen ja varausjärjestelmät
- Yritysten palvelujen ristiinmyynti ja paketointi
- Miten ristiin myyntiä voidaan tehdä, entä paketoida?
- Myynnissä huomioitavat lait ja asetukset (matkapakettilaki, GDPR)


Päivä24.1.2020
Kello9-16
PaikkaYritystalo Evald, Ristirannankatu 1 Kokkola
JärjestäjäKOSEK, #ReittienKP
YhteyshenkilöMari Keiski